Pozycjonowanie jest szeregiem działań mających na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Do takich działań można zaliczyć między innymi modyfikację treści pod kątem słów kluczowych czy pozyskiwanie wysokiej jakości linków prowadzących do danej witryny. Ważna jest także optymalizacja kodu strony internetowej, by witryna ładowała się szybko i bez błędów.
Pozycjonowanie możemy podzielić na globalne i lokalne. Pozycjonowanie globalne polega na optymalizacji pod kątem ogólnych słów kluczowych. Dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym (np.: „buty męskie”, „agencja marketingowa”) dana strona internetowa będzie widoczna dla wszystkich użytkowników posługujących się danym językiem.
Z kolei pozycjonowanie lokalne polega na doborze słów kluczowych powiązanych z danym regionem (takich jak: „agencja marketingowa gliwice”, „pozycjonowanie gliwice”). Dzięki działaniom pozycjonowania strona będzie wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania w danym regionie kraju, takim jak województwo śląskie.